Manager of Administration & Finance - RM of La Broquerie

RURAL MUNICIPALITY OF LA BROQUERIE

Manager of Adminstration and Finance –Full Time (term position)
Beginning October 15, 2019

 

Department: Finance

 

Reporting to the Chief Administration Officer, the Manager of Administration and Finance (MAF) provides financial leadership and advice to Administration and to Council. The position assumes the responsibilities and authority of the CAO in their absence.  The MAF is responsible for preparing and managing financial entries, budgets, capital assets, and financial statements.  As the Finance department head, the MAF is responsible to oversee all staff and functions therein.

 

Monday to Friday; 8:00 a.m. - 4:30 p.m.

 

Qualifications:

  • Chartered Professional Accountant designation;
  • Completion of certificate in Municipal Administration is an asset;
  • Minimum three years’ experience in a Finance and management position;
  • Knowledge of Council and committee systems;
  • Computer skills including the ability to operate computerized accounting, spreadsheet and word-processing programs at a highly proficient level.

 

Responsibilities:

  • To research and prepare annual and long-term capital and operating budgets;
  • To ensure pertinent, timely and accurate financial information is available to Council, the CAO and Senior Managers;
  • To oversee an efficient and cost-effective asset management program;
  • Ensures compliance with financial legislation, policies and procedures.

 

This position is subject to a Criminal Record Check.

 

Interested applicants must submit a resume, cover letter and 3 references by Friday, August 16, 2019 at 12:00 pm to:

 

R.M. of La Broquerie

Attn: Anne Burns, Chief Administrative Officer

“Manager of Administration and Finance”

Box 130, 123 rue Simard Street, La Broquerie MB R0A 0W0

Phone: (204) 424-5251 Fax (204) 424-5193

Email: cao@rmlabroquerie.ca

 

We thank all who apply and advise that only those selected for further consideration will be contacted.

 

 

MUNICIPALITÉ RURALE DE LA BROQUERIE

GESTIONNAIRE DE L'ADMINISTRATION ET DES FINANCES - TEMPS PLEIN (POSTE DE DURÉE DÉTERMINÉE)

DÉBUT – le 15 octobre 2019

 

Secteur : Finances

 

Relevant du dirigeant principal de l'administration, le gestionnaire de l'administration et des finances (CRG) assure un leadership et des conseils financiers à l'administration et au conseil. Le titulaire du poste assume les responsabilités et l'autorité de la direction générale en leur absence.  Le CRG est chargé de préparer et de gérer les entrées financières, les budgets, les immobilisations et les états financiers.  En tant que chef du service des finances, le CRG est chargé de superviser tout le personnel et toutes les fonctions qui s'y trouvent.

 

Du lundi au vendredi, de 8 h à 16 h 30.

 

Qualifications:

  • Un titre de comptable professionnel agréé;
  • Un certificat en administration municipale est un atout;
  • Une expérience d'au moins trois ans dans un poste de direction financière et de gestion;
  • Une Connaissance des systèmes du conseil et des comités;
  • De compétences en informatique, y compris la capacité d'utiliser des programmes informatisés de comptabilité, de tableur et de traitement de texte à un niveau de compétence élevé.

 

Responsabilités:

  • Effectuer des recherches et préparer des budgets annuels et à long terme d'immobilisations et d'exploitation;
  • Veiller à ce que le conseil, la direction générale et les cadres supérieurs disposent de renseignements financiers pertinents, opportuns et exacts;
  • Superviser un programme de gestion des biens efficace et rentable;
  • Assurer la conformité aux lois, aux politiques et aux procédures financières.

 

Ce poste est assujetti à une vérification du casier judiciaire.

Les candidats intéressés doivent soumettre un curriculum vitae, une lettre de présentation et trois références au plus tard le vendredi 16 août 2019 à 12 h à:

Municipalité rurale de La Broquerie

À l’attention d'Anne Burns, directrice générale

« Gestionnaire de l'administration et des finances »

123, rue Simard, case postale 130

La Broquerie, MB.

R0A 0W0

Téléphone : (204) 424-5251 Télécopieur (204) 424-5193

Courriel : cao@rmlabroquerie.ca

 

Nous remercions tous ceux et celles qui posent leur candidature et nous les avisons que nous ne communiquerons qu'avec ceux et celles qui auront été sélectionnés.